Comunicat del Consell Parroquial

parroquiaComunicat del Consell Parroquial de la Parròquia de Sant Julià d’Argentona amb motiu de la celebració de Sant Domingo del proper 4 d’agost de 2016

1.- Volem manifestar que sempre s’ha mantingut una actitud dialogant amb l’Ajuntament per tal d’organitzar el Vot de Poble. Aquest any els fets han estat els següents:

a.– El mes de maig passat vam tenir la primera reunió entre membres de la Parròquia amb l’ alcalde i el regidor de festes. En aquesta es va acordar un protocol a seguir pel Vot d’aquest any. El 6 de juny l’Ajuntament va fer arribar a la Parròquia per escrit una sèrie d’indicacions per tal d’escollir un representant del poble que fes el vot en nom de l’alcalde.

b.- A final del mes de juny quan el Consell parroquial, completant la seva part del procediment acordat, ja havia seleccionat unes persones perquè l’alcalde n’escollís una per fer el Vot de Poble, l’Ajuntament va exposar al rector de la Parròquia que aquell protocol ja no servia perquè havien decidit una altra cosa.

c.- L’alcalde i el regidor de festes van comunicar al rector que havien decidit fer el Vot de Poble a la Font de Sant Domingo.

d.- El rector en reunió extraordinària del Consell Parroquial va comunicar la decisió de l’Equip de govern de l’Ajuntament; i el Consell parroquial va decidir, donat la proximitat de la Festa Major i la manca de consens, de celebrar l’Ofici de Sant Domingo i la benedicció de les aigües com s’ha fet en els darrers anys, seguint una tradició secular.

2.- Volem manifestar la nostra sorpresa davant de què es vulgui fer un acte religiós com és un vot a un Sant d’una manera laica.
 3.- Estem a favor de la separació entre l’Església i l’Estat, i entenem la laïcitat com un bé que suposa que les administracions vetllin perquè es puguin manifestar lliurament i públicament les diferents creences religioses personals. Però, desaprovem una actitud laïcista que pretén esborrar tot element religiós de l’àmbit públic .
 4.- La Parròquia mantindrà el que tradicionalment ha fet durant molts anys per l’aplec de Sant Domingo i pel Vot del Poble: convidarà les autoritats a participar de l’Ofici de Sant Domingo, celebrà l’Ofici cantat, farà una pregària i l’ofrena del ciri votiu al Sant, acollirà l’ofrena del càntir i anirà a beneir les aigües a la Font de Sant Domingo.